Wednesday, June 24, 2009

Cari sekolah utk babang.....

Sejak kebelakangan ni agak sibuk. Tak sempat up-date blog. Tapi tak pa la....dadek n babang pun tak tau baca blog mama lagi.

Mama sibuk sebab apa?

Kerja ofis..dah biasa. Research, publication..etc.

Rumah..walaupun ada bibik..ye lah bibik pun manusia biasa. Perlu rehat. Bibik sihat, orang dlm rumah pun sihat......

Dadek..sebab dadek terlalu advance daripada umur biologinya.....mama n papa memang kena lebih perhatian pada dadek yang kebelakangan ni dah berapa kotak crayon/colour pencil dan buku bertukar ganti. Kadang2 penat juga sampai kena upah dia RM1 kalau dapat senyap 5 minit. Nasib baik juga ada cerita ceplos kat TV. Kalau tak henti bercakap terutama waktu nak tidur, boleh lah takutkan dgn ceplos. Tak baik juga dari segi psiko. Tapi boleh lah juga digunakan tektik ni...

Babang...selain dadek babang pun perlu perhatian lebih lagi. Terutama sejak kebelakangan ni dah pandai merajuk. Jangan ingat kanak-kanak CP tidak berperasaan.

Bercakap tentang babang, Insya Allah dalam masa yang terdekat kita akan tahu babang dapat sekolah di mana. Mama sdg usahakan maklumat PDK mana yang bersesuaian dgn babang. Ha..ini lah yang mama sibukkan minggu ni........harap dapat jumpa pegawai yang profesional dan berintegriti. Tak seperti entry yang lepas..

1 comment:

anjut said...

kesian dadek!!!nanti pak anjut belikan crayon yg besar la!!dulu pun pak anjut suka mewarna.hehehe!rindu nya ngn babang...