Sunday, October 17, 2010

aktiviti bersama masyarakat Chee Wong


Hai nenek...kakak bersama isteri Tok Batin Bak bin Raja Tek


Kakak memerhati kawan-kawan belajar menjaga kebersihan gigi


Kakak di dalam rumah penginapan kami


Kakak lagi...



Salam sejahtera..


Hujung minggu yang lepas 16-17 Okt 2010, kakak neha, mama dan papa telah menyertai program pembangunan komuniti bersama masyarakat Orang Asli Chee wong di Kg Sg. Enggang, Lanchang Temerloh, Pahang.

Seronoknya, inilah julung kalinya kakak neha dan mama tidur di hotel bertaraf 6 bintang! Wah, superb! He..he..inilah hotel kami:




He..he..kali pertama kakak neha dan mama bermalam dalam rumah tradisional masyarakat Chee Wong. Papa pula tidur di dalam Avanza kami sebagai petugas keselamatan.


Kakak lah yang paling seronok sebab last minit mama dan papa offer utk dia ikut serta. Hmm..'handbag' mama mana boleh tinggal. Tapi sebelum pergi kakak dah diberi taklimat gambaran sebenar program outreach ni. Sebab selama ni kakak ikut juga pergi collect data atau bengkel, tapi tinggal di hotel paling kurang 3 bintang. Kali ni di kg Orang Asli, dan di rumah Orang Aslli. Kakak kena bersedia dengan suasana tidak selesa (tiada aircond), toilet jauh, tiada letrik, ada lipas, katak, nyamuk, semut, anjing, ...lain-lain gambaran yang menakutkan bagi budak 4 tahun yang kedai runcitnya adalah JUSCO.

Tetapi, apa yang berlaku di tempat kejadian...

Kakak excited! Kawan-kawan ramai (kanak-kanak Chee Wong), ada nenek, atok, kakak-kakak dan abang-abang, dan dapat tidur dalam pondok.

Lihatlah gambar-gambar di atas.

Ha..setakat ni saja cerita aktiviti kakak neha. Mama rehat dulu sebab letih baru sampai rumah dan nak siapkan laporan penyelidikan lain.


1 comment:

Raje said...
This comment has been removed by the author.